Balance
 

MINDFULNESS: Leven in het nu, met volle aandacht.


* Je voelt je moe of ervaart stress en hebt soms het gevoel dat je je emoties niet de baas bent!

* Je merkt bij jezelf dat je vaak reageert vanuit een automatisme en dit eigenlijk niet de reactie is die je werkelijk wilt

* Je hebt moeite om je te concentreren op iets en je spanningsboog is niet al te groot

Herken jij je hierin?  Dan zou Mindfulness je kunnen helpen.


Deze Mindfulness Stress Basis Training is geen theoretische training, maar we gaan met elkaar echt aan de slag om mindfulness oefeningen te doen en te ervaren. Hierdoor leer je te voelen en begrijpen wat mindfulness is.


Want hoe fijn zou het zijn als je na 8 weken:

Minder stress ervaart in je hooft en lichaam.

Meer ontspanning voelt.

Bewuster kunt ademen.

Beter kunt concentreren

Geduldiger bent

Beter in staat bent te accepteren

Beter met je emoties kunt omgaan

Meer van je leven kunt genieten!

Dat kan met de mindfulness training!


Ja, dat wil ik



Mindfulness Stress Basis Training

4 thema bijeenkomsten van ongeveer 2/2,5 uur waarin je in een kleine groep leert wat mindfulness betekend en met oefening ervaart wat het voor je doet.

Een Mindfulness werkboek, zodat je thuis aan de slag gaat met verdiepende opdrachten.

Online audio oefeningen waarmee je naast de bijeenkomsten thuis kunt oefenen.

Jouw investering € 147,-- 

Start woensdag 1 februari 19:00/21:30  VOL=VOL 



 



Wat is Mindfulness?

 

Mindfulness is ontwikkeld door de grondlegger Jon Kabat Zin. Zijn uitleg/definitie van mindfulness is:  ‘Bewust aanwezig zijn in het hier en nu, zónder te oordelen. Door de aandacht te richten op iets.

Door het doen van mindfulness oefeningen leer je de aandacht te richten op het nu. Je aandacht is gericht op wat je zintuigelijk ervaart en welke gedachten of gevoelens er zijn in het huidige moment. Verder leer je door te oefenen met een open en aandachtige houding. Elke gedachte, elk gevoel, elke lichamelijke gewaarwording wordt toegelaten zonder er een waardeoordeel aan te geven en zonder er iets aan te willen veranderen. Mindfulness is vooral aandacht hebben voor de ervaringen die zich hier en nu aan ons bewustzijn voordoen.



Wat doen we tijdens de Mindfulness Stress Basis Training?

De Mindfulness Stress Basis Training bestaat uit 4 thema bijeenkomsten van 2/2,5 uur:

 

1. De automatische Piloot

2. Omgaan met obstakels

3. Grenzen leren kennen

4. Het landschap van Stress

Waarin je in een kleine groep leert wat mindfulness betekend (theorie) en met oefening ervaart wat het voor je doet (praktijk). Het is fijn om gemakkelijk zittende kleding aan te trekken omdat de oefeningen veelal zittend/liggend op een yoga mat gedaan worden. Naast de bijeenkomsten wordt van je verwacht dat je thuis in de tussenliggende de week met het werkboek verdiepende opdrachten maakt en oefenend.


Waar is de behandeling?


De bijeenkomsten vinden plaats in onze sfeervolle en rustige ruimte aan de Kalmoeslaan 31 in Rijnsaterwoude. Hier kunt je heerlijk genieten van het uitzicht over de polder aan de rand van de Braassemmermeer, een uniek plekje in de drukke Randstad waar alles even stil lijkt te staan. Deze plek straalt rust uit waardoor je gemakkelijker bij de rust in zelf kunt komen.

 


Wat kost de Mindfulness Stress Basis Training?

De investering voor deze Mindfulness basis training  is € 147,--  Betaling dient voor aanvang van de training te zijn voldaan. 

 


Wanneer is de Mindfulness Stress Basis Training?

De training heeft 4 bijeenkomsten van ongeveer 2/2,5 uur. 

Woensdagavond van 19:00 tot 21:30 | 1-2-2023 | 15-2-2023 | 1-3-2023 | 15-3-2023


Ja, dat wil ik



 

Toch nog twijfels?

Omdat ik jou graag wil laten ervaren wat Mindfulness oefeningen voor jou kunnen doen, zonder hoge drempel, geef ik  1 x per 2 maand GRATIS (vrijwillige eigen bijdrage) een Meditatieavond. Meld je HIER aan om deel te nemen!

 

 

調和


 

 


 
E-mailen
Bellen
Map
Info